Informacje o prawach konsumenta
Informacje dla klienta będącego konsumentem, o których mowa w art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, zwanej dalej „Ustawą”:
Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna;
Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna;
"TUZ" Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych;
INTERRISK Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group;
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA Spółka Akcyjna;
Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie WARTA Spółka Akcyjna;
Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Spółka Akcyjna Vienna lnsurance Group;
Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna;
Towarzystwo Ubezpieczeń Allianz Życie Polska Spółka Akcyjna;
Fortegra Europe Insurance Company SE;
Towarzystwo Ubezpieczeń Inter Polska Spółka Akcyjna;
Towarzystwo Ubezpieczeń Inter-Życie Polska Spółka Akcyjna;
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna;
Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna;
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń ERGO Hestia Spółka Akcyjna;
Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie ERGO Hestia Spółka Akcyjna.
Leadenhall Insurance S.A działający jako coverholder Lloyd’s Insurance Company S.A.
Leadenhall Insurance S.A jako Managing General Agent (MGA) dla Squarelife Insurance AG
z siedzibą w Liechtenstein
TUZ Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych
Zwane dalej Towarzystwo Ubezpieczeń (TU)
JK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (JK sp zoo)
Nie dotyczy.
Wszystkie niezbędne informacje dotyczące przedmiotu i zakresu ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w dokumentach przesyłanych klientowi, w szczególności w Ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU), Ustandaryzowanym dokumencie zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym oraz Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia.
Klient ponosi z tytułu zawarcia umowy ubezpieczenia koszt składki ubezpieczeniowej, która jest kalkulowana przez TU wymienione powyżej na podstawie podanych informacji i w oparciu o obowiązującą Taryfę. Informacja o wysokości składki ubezpieczeniowej zawarta jest w Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia.
Nie dotyczy.
Informacje o zasadach zapłaty składki ubezpieczeniowej znajdują się w przesłanych klientowi: OWU oraz Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia.
8) Koszty oraz termin i sposób świadczenia usługi:
Koszt świadczenia usługi stanowi składka ubezpieczeniowa. Wszystkie niezbędne informacje dotyczące przedmiotu i zakresu ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w dokumentach przesyłanych klientowi, w szczególności w OWU, Ustandaryzowanym dokumencie zawierającym informacje o produkcie ubezpieczeniowym oraz Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia.
9) Prawo oraz sposób odstąpienia od umowy, o którym mowa w art. 40 ust. 1 i 2 Ustawy, albo wskazaniu, że prawo takie nie przysługuje, oraz wysokości ceny lub wynagrodzenia, które konsument jest obowiązany zapłacić w przypadku określonym w art. 40 ust. 4 Ustawy:
Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy ubezpieczenia w terminie 30 dni od dnia potwierdzenia informacji, o których mowa w art. 39 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. Termin uważa się za zachowany, jeśli oświadczenie zostało wysłane przed jego upływem. Nie trzeba podawać przyczyn odstąpienia. Odstąpienie od umowy ubezpieczenia nie zwalnia z obowiązku opłacenia składki ubezpieczeniowej za okres, w którym TU świadczyło ochronę ubezpieczeniową. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy ubezpieczenia na piśmie należy wysłać na adres odpowiedniego TU lub złożyć do niego za pośrednictwem agenta ubezpieczeniowego.
10) Dodatkowe koszty ponoszone przez konsumenta wynikające z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli mogą one wystąpić:
Koszty połączenia telefonicznego oraz koszty korzystania z Internetu ponosi klient we własnym zakresie, zgodnie odpowiednio z cennikiem operatora internetowego lub telekomunikacyjnego.
11) Termin, w jakim oferta lub informacja o cenie lub wynagrodzeniu mają charakter wiążący:
Termin obowiązywania oferty wskazany jest w przesłanej klientowi Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia.
12) Minimalny okres, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe:
Okres ubezpieczenia wskazany jest w przesłanych klientowi: Ofercie zawarcia umowy ubezpieczenia oraz OWU.
13) Miejsce i sposób składania reklamacji:
Reklamację, skargę lub zażalenie składa się w każdej jednostce odpowiedniego TU obsługującego klienta. Reklamacja, skarga lub zażalenie mogą być złożone w formie:
14) Możliwość pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z umowy:
Każde TU przewiduje możliwość pozasądowego rozwiązywania sporów. Podmiotem uprawnionym w rozumieniu ustawy o pozasądowym rozpatrywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla TU w Polsce do pozasądowego rozpatrywania sporów, jest Rzecznik Finansowy, którego adres strony internetowej jest następujący: www.rf.gov.pl. W przypadku umowy zawieranej za pośrednictwem Internetu, konsument ma prawo skorzystać z pozasądowego sposobu rozstrzygania sporów i złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów (Platforma ODR) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. - adres: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Za działanie Platformy ODR odpowiada Komisja Europejska.
15) Prawo wypowiedzenia umowy, o którym mowa w art. 42 Ustawy, oraz skutki tego wypowiedzenia, w tym kary umowne:
Informacje dotyczące wypowiedzenia umowy ubezpieczenia znajdują się w przesłanych klientowi OWU.
TU w Polsce są członkiem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
Językiem stosowanym przez TU w relacjach z klientami jest język polski.
Prawem właściwym dla umowy ubezpieczenia jest prawo polskie.
Powództwo o roszczenie wynikające z umowy ubezpieczenia można wytoczyć według przepisów o właściwości ogólnej albo przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania lub siedziby ubezpieczającego, ubezpieczonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia albo przed sąd właściwy dla miejsca zamieszkania spadkobiercy ubezpieczonego lub spadkobiercy uprawnionego z umowy ubezpieczenia.
Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U. z 2017 r., poz. 2486) niniejszym przekazuję następujące informacje:
Numer wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych: 11253056/A
Ponadto JK Sp zoo (Książek Ubezpieczenia) działa jako OFWCA dla agentów:
II. Dane firmy Agenta Ubezpieczeniowego:
NIP 5213960241
Agent ubezpieczeniowy wykonuje działalność na terenie Polski.
III. Numer wpisu do rejestru agentów ubezpieczeniowych i OFWCA podano powyżej.
Rejestr jest prowadzony przez Komisję Nadzoru Finansowego. Informacje na temat wpisu do rejestru można sprawdzić za pośrednictwem przeglądarki internetowej pod adresem: https://rpu.knf.gov.pl. Na wyświetlonym formularzu należy wypełnić co najmniej 2 pola zawierające dane agenta ubezpieczeniowego.
IV. Z tytułu wykonywania czynności agencyjnych Agent otrzymuje od zakładu ubezpieczeń wynagrodzenie prowizyjne wyrażone procentowo od wartości składki ubezpieczeniowej zapłaconej zakładowi ubezpieczeń przez Klienta (Ubezpieczającego). Agent może otrzymywać od zakładu ubezpieczeń także wynagrodzenie innego rodzaju - w postaci korzyści ekonomicznych lub zachęt finansowych aIbo niefinansowych (np. finansowanie szkoleń, konkursów lub innych działań wspierających dystrybucję ubezpieczeń).
V. Informacja o możliwości złożenia przez Klienta reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów. Klient ma możliwość złożenia Towarzystwu reklamacji dotyczącej umowy ubezpieczenia odpowiednio pod adresami pokazanymi na polisie oraz w zakresie obsługi w formie pisemnej do Agenta na adres: Warszawa 02-546 ul Kazimierzowska 46/48 lok.6.
Co do zasady reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie po ich otrzymaniu, nie później jednak niż w terminie 3o dni od dnia ich otrzymania. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi w powyższym terminie, Agent w informacji przekazanej zgłaszającemu reklamację określa przewidywalny termin rozpatrzenia reklamacji i udzieIenia odpowiedzi, który nie może przekroczyć 6o dni od dnia otrzymania reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji zawiadamia się osobę, która ją zgłosiła w terminie, o którym mowa powyżej, w postaci papierowej lub za pomocą trwałego nośnika informacji. Odpowiedź tę można dostarczyć pocztą elektroniczną na wniosek zgłaszającego reklamację. Zgłaszającemu reklamację, w sytuacji nieuwzględnienia jego roszczeń w powyższym trybie rozpatrywania reklamacji, przysługuje prawo do złożenia wniosku o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego. Osobie fizycznej będącej Ubezpieczającym, Ubezpieczonym lub uprawnionym z umowy ubezpieczenia przysługuje prawo do wystąpienia do Rzecznika Finansowego z wnioskiem o Wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów pomiędzy Klientem a podmiotem rynku finansowego, o którym mowa w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Rzecznik Finansowy jest uprawniony do Prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporów konsumenckich, o którym mowa w ustawie z dnia 3 września u 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Udział w postępowaniu jest dla Agenta obowiązkowy. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie: www.rf.gov.pl.
VI. Oświadczenie Agenta: Oświadczam, iż nie posiadam akcji ani udziałów uprawniających do co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu w/w TU.
Skąd posiadamy Państwa dane?
Państwa dane pozyskaliśmy:
1. bezpośrednio od Państwa;
2. z naszego fun-page’a na Facebook (Jerzy Książek Ubezpieczenia);
3. od naszych firm współpracujących.
4. w związku z kontaktami biznesowymi i umowami o świadczenie usług na Państwa rzecz i Państwa dla nas;
5. ze źródeł publicznie dostępnych.
Kto jest administratorem Państwa danych?
Administratorem Państwa danych osobowych jest: JK Sp z o.o. NIP 5213960241, tel.: 724 457 578, email: ksiazek.ubezpieczenia@gmail.com
Jakie Państwa dane przetwarzamy?
Przetwarzamy następujące kategorie danych: 1. dane kontaktowe, korespondencyjne i osobiste; 2. dane marketingowe do przekazania informacji o nowych produktach, promocjach, sprawach związanych z ubezpieczeniami, z których Państwo korzystali wcześniej, oraz takimi informacjami dla potencjalnych klientów.
Do czego będziemy używać Państwa danych osobowych?
Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w jednym lub więcej spośród następujących celów: 1. Świadczenia usług pośrednictwa 2. Rozpatrywania zgłoszonych reklamacji. 3. Marketingu bezpośredniego produktów i usług.
Czy mają Państwo obowiązek podać dane osobowe?
Przetwarzanie Państwa danych następuje w celu: przygotowania oferty i kontaktu. Podanie danych osobowych jest konieczne do zawarcia umowy o świadczenie usługi droga elektroniczną. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczoną usługę.
Jak cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych?
W każdej chwili mogą Państwo cofnąć każdą zgodę udzieloną firmie JK Sp zoo w związku z przetwarzaniem danych osobowych bez ponoszenia żadnych negatywnych konsekwencji. Wystarczy wysłać e-mail, lub przesłać wiadomość pocztą tradycyjną na wskazane powyżej dane kontaktowe. Cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych przed jego dokonaniem, tzn. do momentu cofnięcia zgody.
Jak skontaktować się z Administratorem Danych osobowych?
Można to zrobić telefonicznie pod numerem telefonu 724 457 578, e-mailowo pod adresem: ksiazek.ubezpieczenia@gmail.com
Na jakiej podstawie będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?
1. W celu świadczenia usług, podstawą jest niezbędność przetwarzania danych do zawarcia umowy i wykonania (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). 2. W celu marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych administratora oraz dochodzenia roszczeń z tytułu zawartej umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną podstawą jest prawnie uzasadniony interes administratora danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). 3. W celu rozpatrywania zgłoszonych reklamacji podstawą jest ciążący na administratorze danych osobowych obowiązek wynikający z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). 4. W zakresie danych osobowych przetwarzanych na podstawie uprzednio udzielonej zgody, to ona jest podstawą przetwarzania (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, art. 9 ust. 2 lit. a RODO).
Kiedy i komu możemy przekazać dane, a komu na pewno ich nie przekażemy?
Jeżeli wyrażą Państwo taką zgodę, udostępnimy Państwa dane osobowe tylko partnerom, z którymi współpracujemy.
W takim przypadku zawarta jest z tymi podmiotami umowa zapewniająca bezpieczeństwo danych osobowych. . Możemy przekazać dane właścicielowi portalu społecznościowego Facebook (informacje o adresie IP i identyfikatorze przeglądarki użytkownika) na niepodlegających zmianie zasadach dotyczących danych określonych przez Facebook dostępnych pod adresem https://www.facebook.com/about/privacy. Jednocześnie informujemy, że nie przekazujemy Państwa danych poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego, z zastrzeżeniem ponadnarodowego charakteru przepływu danych w ramach serwisu Facebook. Serwis Facebook może przekazywać Państwa dane poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Jednocześnie wskazujemy, iż Facebook posiada certyfikat EU-US-Privacy Shield. W ramach umowy pomiędzy USA a Komisją Europejską ta ostatnia stwierdziła odpowiedni poziom ochrony danych w przypadku przedsiębiorstw posiadających certyfikat Privacy Shield.
Państwa prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
Do kiedy będziemy przechowywać Państwa dane?
Państwa dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy łączącej Państwa z nami,a po tym czasie przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie można podnosić wobec zakładu ubezpieczeniowego, i OFWCA oraz jakie mogą być podnoszone wobec Państwa.
Dane przetwarzane na podstawie zgody będziemy przetwarzać do czasu wycofania przez Państwa tej zgody.
a na potrzeby marketingu swoich produktów i usług, Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu.
Gdzie mogą Państwo wnieść skargę na przetwarzanie danych osobowych przez naszą firmę. Obecnie takie skargi kierować można do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (GIODO), Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
Szczególne informacje dotyczące przetwarzania danych osób odwiedzjących Fun Page na Facebook:
Poniżej niektóre regulacje których dane Towarzystwo nie załącza do każdej oferty/umowy ubezpieczenia:
Administratorem danych osobowych jest Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie (02-342), Al. Jerozolimskie 162.
Z administratorem może się Pani/Pan kontaktować poprzez adres e-mail centrala@compensa.pl, telefonicznie pod numerem 22 501 61 00 lub pisemnie na adres siedziby administratora wskazany powyżej. Administrator powołał inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z Pani/Pana praw związanych z przetwarzaniem danych, poprzez adres e-mail iod@vig-polska.pl lub na adres siedziby administratora wskazany powyżej.
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celach i na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) następujących:
1) przedstawienia oferty, oceny ryzyka ubezpieczeniowego (także w sposób zautomatyzowany w ramach profilowania klientów na podstawie art. 22 ust. 2 lit. a) RODO jako czynność niezbędna do zawarcia umowy), zawarcia i wykonania umowy ubezpieczenia, jako przetwarzanie danych niezbędne do wykonania umowy lub podjęcia działań przed jej zawarciem [art. 6 ust. 1 lit. b) RODO];
2) marketingu elektronicznego i telefonicznego – na podstawie Pani/Pana zgody [art. 6 ust. 1 lit. a) RODO];
3) marketingu bezpośredniego usług własnych administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu administratora [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
4) likwidacji szkód z umowy ubezpieczenia, jako przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze [art. 6 ust. 1 lit. c) RODO] oraz do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu administratora [art. 6 ust. 1 lit. f) i art. 9 ust. 2 lit. f) RODO w przypadku szczególnej kategorii danych osobowych];
5) ewentualnie w celu dochodzenia roszczeń związanych z umową ubezpieczenia, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu przez administratora lub przez stronę trzecią [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
6) ewentualnie w celu podejmowania czynności związanych z przeciwdziałaniem wypłacaniu nienależnych świadczeń i odszkodowań, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu przez administratora lub przez stronę trzecią [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
7) reasekuracji ryzyk, co stanowi realizację prawnie uzasadnionego interesu przez administratora lub przez stronę trzecią [art. 6 ust. 1 lit. f) RODO];
8) realizacji obowiązków określonych w przepisach dotyczących szczególnych środków restrykcyjnych skierowanych przeciwko niektórym osobom i podmiotom mających na celu zwalczanie terroryzmu jako przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze [art. 6 ust. 1 lit. c) RODO];
9) gromadzenia danych statystycznych w celu ustalania na ich podstawie wysokości składek ubezpieczeniowych, składek reasekuracyjnych oraz rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla celów wypłacalności i rezerw techniczno-ubezpieczeniowych dla celów rachunkowości, jako przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze [art. 6 ust. 1 lit. c) RODO].
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być inne zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji, audytorzy, a także podmioty świadczące usługi wsparcia na rzecz administratora i przetwarzające dane osobowe na podstawie umowy z administratorem, w tym: agenci ubezpieczeniowi, podmioty przeprowadzające likwidację szkody, podmioty świadczące usługi Assistance, podmioty świadczące usługi IT i administracyjne, firmy windykacyjne, agencje marketingowe (w razie wyrażenia przez Panią/Pana zgody na otrzymywanie informacji handlowych).
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do sporządzenia i przedstawienia oferty. W przypadku zawarcia umowy dane będą przechowywane do dnia przedawnienia roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia lub do dnia wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego ze szczególnych przepisów prawa. Dane przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego będą przechowywane do chwili cofnięcia zgody na otrzymywanie informacji marketingowych albo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w tym celu.
Na zasadach przewidzianych w RODO, przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania oraz przenoszenia danych.
W przypadku, gdy dane osobowe przetwarzane są na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych z przyczyn związanych z Pani/Pana szczególną sytuacją. Jeśli podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, a dane są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, może Pani/Pan w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania.
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest warunkiem zawarcia i wykonywania umowy ubezpieczenia oraz dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego (bez podania danych osobowych nie jest możliwe dokonanie oceny ryzyka ubezpieczeniowego i zawarcie umowy ubezpieczenia). Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne.
W celu oceny ryzyka ubezpieczeniowego, na podstawie danych takich jak np.: przebieg ubezpieczenia (szkodowość), przedmiot ubezpieczenia, zakres ubezpieczenia oraz liczba ubezpieczonych osób, administrator może podejmować decyzje w sposób zautomatyzowany (bez wpływu człowieka). Tego rodzaju decyzje będą oparte o profilowanie tj. automatyczną ocenę ryzyka ubezpieczeniowego, która jest niezbędna do ustalenia wysokości składki ubezpieczeniowej. Wynikiem takiego działania jest określenie wysokości składki ubezpieczeniowej lub możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia. W związku ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji ma Pani/Pan prawo do zakwestionowania tej decyzji, do wyrażenia własnego stanowiska lub do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony administratora (tj. przeanalizowania danych i podjęcia decyzji przez człowieka).
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY ADMINISTRATORA DANYCH OSOBOWYCH
Administrator danych osobowych: Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Vienna Insurance Group z siedzibą w Warszawie (adres: ul. Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa), (dalej jako „Administrator”). Dane kontaktowe Administratora: Z Administratorem można skontaktować się poprzez adres email reklamacje@compensa.pl, telefonicznie pod numerem 22 501 61 00 lub pisemnie na adres Administratora (tj. Warszawa, ul. Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa).
Inspektor ochrony danych: Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych poprzez email iod@vig-polska.pl lub pisemnie na adres Administratora (tj. Warszawa, ul. Aleje Jerozolimskie 162, 02-342 Warszawa). Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna: Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w celu i na podstawie:
Patrz tabela poniżej.
Okres przechowywania danych: Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu umowy ubezpieczenia lub do momentu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących umowy ubezpieczenia, oraz przepisów o automatycznej wymianie informacji podatkowych z innymi państwami. Administrator, w trakcie obowiązywania umowy ubezpieczenia, przestanie przetwarzać dane wykorzystywane do własnych celów marketingowych, w tym celów analitycznych i poprzez profilowanie, jeżeli zgłosi Pani/Pan sprzeciw wobec przetwarzania Pani/Pana danych w tych celach. Administrator, po zakończeniu obowiązywania umowy ubezpieczenia, przestanie przetwarzać dane wykorzystywane do własnych celów marketingowych, w tym poprzez profilowanie, jeżeli cofnie Pani/Pan wyrażoną zgodę na przetwarzanie danych w tych celach.
Odbiorcy danych: Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępnione zakładom reasekuracji oraz podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa. Ponadto Pani/Pana dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, m.in. agentom ubezpieczeniowym, dostawcom usług IT, podmiotom przechowującym i usuwającym dane, podmiotom świadczącym usługi personalizacji, kopertowania oraz dystrybucji druku, podmiotom przetwarzającym dane w celu windykacji należności, agencjom marketingowym – przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
Prawa osoby, której dane dotyczą: Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody lub na podstawie umowy, a przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany, przysługuje Pani/Panu prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Może Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. W związku ze zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, o którym mowa poniżej, ma Pani/Pan prawo do uzyskania wyjaśnień, zakwestionowania tej decyzji, a także do wyrażenia własnego stanowiska lub do uzyskania interwencji człowieka. W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem lub z Inspektorem Ochrony Danych.
Dane kontaktowe Administratora oraz Inspektora Ochrony Danych wskazano powyżej. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Informacja o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych podejmowane będą decyzje oparte na wyłącznie zautomatyzowanym przetwarzaniu w zakresie niezbędnym do zawarcia lub wykonania umowy ubezpieczenia. Decyzje te będą dotyczyły określenia parametrów umowy ubezpieczenia, w tym m.in.: wysokości składki ubezpieczeniowej lub możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia. Decyzje będą podejmowane na podstawie Pani/Pana danych dotyczących daty urodzenia, historii szkód, informacji o przedmiocie ubezpieczenia oraz informacji o stanie zdrowia (ubezpieczenia zdrowotne). Decyzje będą oparte o profilowanie, tj. zautomatyzowane przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych w celu automatycznej oceny ryzyka ubezpieczeniowego. W przypadku wyrażenia zgody na zautomatyzowane podejmowanie decyzji we własnych celach marketingowych Administratora, decyzje te będą dotyczyły kierowania do Pana/Pani określonych komunikatów marketingowych oraz przedstawienia Pani/Panu oferty produktów lub usług Administratora. Decyzje będą podejmowane na podstawie Pani/ Pana danych dotyczących, daty urodzenia, informacji o charakterze wykonywanej pracy, miejsca zamieszkania, posiadanych produktów, historii ubezpieczenia. Decyzje będą oparte o profilowanie, tj. zautomatyzowane wykorzystanie danych osobowych w celu określenia zachowań, preferencji lub potrzeb w zakresie produktów lub usług oraz w celu przedstawienia Pani/Panu oferty produktów lub usług.
Informacja o wymogu podania danych Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową ubezpieczenia jest niezbędne do dokonania oceny ryzyka ubezpieczeniowego oraz do zawarcia i wykonywania umowy ubezpieczenia – bez podania żądanych przez Administratora danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy ubezpieczenia. Podany adres e-mail lub numer telefonu będzie wykorzystywany do wysłania dokumentów i informacji związanych z obsługą umowy ubezpieczenia np. przesyłania informacji o płatnościach lub informacji o ważnych terminach wynikających z umowy ubezpieczenia. Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne.
JK Sp zoo
Warszawa 02-546
ul Kazimierzowska 46/48